3. [2012-01-27] Tillståndet i miljön 2012 — nu är programmet klart
Nyhet | 2012-01-27

Tillståndet i miljön 2012 — nu är programmet klart

För åttonde året i rad arrangeras konferensen Tillståndet i miljön — den populära mötesplatsen för Sveriges miljö- och hållbarhetsproffs inom företag, forskarvärld, myndigheter och organisationer.

I år fokuserar vi på näringslivets roll i hållbarhetsarbetet. Det blir bland annat debatt med beslutsfattare i stora bolag för att höra hur de agerar när hållbarhetsfrågorna blir avgörande för viktiga strategiska beslut. Vi har också en debatt om storskalig teknik som lösningen på klimatfrågan. Under eftermiddagen kan du välja mellan specialsessioner om hållbar stadsutveckling, nya initiativ inom vatten- och havsmiljö, skogsbruket som lösning på energi- och miljöproblem och den snabba utvecklingen inom hållbarhetscertifieringar. Dessutom får du möjlighet att ställa dina frågor till Sveriges miljöminister Lena Ek under en timmes utfrågning om den kommande politiken inom miljö och hållbarhet — missa inte det! Datum och tid: tisdagen den 8 maj 2011, kl. 09.00-16.00 Plats: Münchenbryggeriet, Stockholm Arrangörer: IVL Svenska Miljöinstitutet och MiljöRapporten